Birou de mediatori Chiba Adrian

Birou de mediatori Chiba Adrian

NORME DE RASPUNDERE DISCIPLINARA A MEDIATORILOR AUTORIZATI

CODUL DE ETICA SI DEONTOLOGIE PROFESIONALA A MEDIATORILOR

Am postat pe site-ul nostru cele mai frecvente 10 motive pentru care merita sa apelati la mediere inainte de a ajunge in instanta sau alte litigii.Cele 10 motive... [mai mult..]

Biroul de mediatori CHIBA ADRIAN poate programa medieri in domeniile...
[mai mult..]

....

Strada Agatha Barsescu, nr.6,et.1, Iasi, jud. Iasi, interfon 5
Telefoane:
0749111177
scachiba@gmail.com
locatie

Codul European de conduita pentru mediatori

Acest Cod de conduita stabileste un numar de principii pe care mediatorii individuali se hotarasc in mod voluntar sa le urmeze prin propria responsabilitate. Acesta se intentioneaza a fi aplicabil tuturor tipurilor de mediere, in materie civila si comerciala. De asemenea, un astfel de angajament poate fi facut si de organizatiile care furnizeaza servicii de mediere prin solicitarea de a respecta Codul adresata mediatorilor care activeaza sub auspiciile respectivei organizatii.
Organizatiile au ocazia de a pune la dispozitie informatii privind masurile luate pentru a sprijini respectarea codului de catre mediatorii individuali prin training, evaluare si monitorizare, de exemplu.
In vederea scopurilor Codului, Medierea este definita ca fiind orice proces in care doua sau mai multe parti sunt de acord cu numirea unei a treia parti de aici inainte 'mediatorul' pentru a ajuta partile la rezolvarea unei dispute ajungand la o intelegere fara adjudecare si indiferent de modul in care este numit acest proces sau felul in care se face referire de obicei la acesta in fiecare stat membru.
Aderarea la acest Cod se face fara vreun prejudiciu la legislatia nationala sau contrar regulilor ce reglementeaza profesiile individuale.
Organizatiile care furnizeaza servicii de mediere pot dezvolta coduri mai detaliate adaptate contextului lor specific sau tipurilor de servicii de mediere oferite precum si cu privire la domenii specifice cum ar fi medierea cazurilor familiale sau medierea comerciala.

1. COMPETENTA SI NUMIREA MEDIATORILOR

1.1. Competenta

Mediatorii vor fi competenti si vor cunoaste procesul de mediere. Factorii relevanti vor include training adecvat si actualizare continua a educatiei lor si a practicarii abilitatilor si tehnicilor de mediere, avand legatura cu orice standard relevant sau scheme de acreditare.

1.2. Numirea

Mediatorul va stabili cu partile datele convenabile la care sa aiba loc medierea. Mediatorul trebuie sa se raporteze la experienta si competentele sale de a conduce medierea inainte de a accepta numirea si la cerere, sa dezvaluie partilor informatii referitoare la experienta si practica sa.

1.3. Publicitatea/Promovarea Serviciilor Mediatorului

Mediatorii pot promova activitatea lor intr-un mod realist demn si profesionist.

2. INDEPENDENTA SI IMPARTIALITATEA

2.1. Independenta si Neutralitate

Mediatorul nu trebuie sa actioneze, sa inceapa sa actioneze, sau sa continue sa actioneze inainte de a dezvalui orice circumstante care pot sau care pot fi interpretate ca fiind capabile sa afecteze independenta sau pot constitui conflict de interese. Datoria de a dezvalui aceste informatii este o obligatie continua pe durata intregului proces de mediere.
Astfel de circumstante vor include:
- orice relatie personala sau de afaceri cu una dintre parti
, - orice interes financiar sau de alta natura direct sau indirect in rezultatul medierii, sau
- mediatorul sau un membru al firmei sale sa actioneze in alta calitate decat cea de mediator pentru una dintre parti.
In astfel de cazuri mediatorul poate doar sa accepte sau sa continue medierea cu conditia sa fie sigur ca este capabil sa duca la bun sfarsit medierea avand deplina independenta si neutralitate pentru a garanta intreaga impartialitate si cu conditia ca partile sa fie de acord cu aceasta in mod explicit.

2.2. Impartialitatea

Tot timpul mediatorul trebuie sa actioneze vizibil cu impartialitate fata de parti si sa se angajeze sa trateze toate partile in mod egal in conformitate cu procesul de mediere.

3. ACORDUL, PROCESUL, INTELEGEREA SI TAXELE IN MEDIERE

3.1. Procedura

Mediatorul se va asigura ca partile participante la mediere inteleg caracteristicile procesului de mediere si rolul mediatorului si al partilor in acest proces. Mediatorul se va asigura in particular ca inainte de inceputul medierii partile au inteles si au fost de acord in mod expres cu termenii si conditiile acordului de mediere incluzand in particular orice prevederi aplicabile legate de obligatiile de confidentialitate ale mediatorului si ale partilor.
Acordul de mediere va fi redactat in scris la cererea partilor.
Mediatorul va conduce procedurile intr-o maniera adecvata tinand cont de circumstantele cazului incluzand posibile dezechilibre de putere si puterea legii, orice dorinte pe care partile le pot exprima si nevoia pentru o intelegere prompta a disputei. Partile vor avea libertatea de a se pune de acord cu mediatorul in privinta unei set de reguli sau cu maniera in care se va derula medierea. Mediatorul poate audia partile separat in cazul in care considera ca este util.

3.2. Corectitudinea Procesului

Mediatorul se va asigura ca toate partile au oportunitati adecvate de a fi implicate in procesul medierii. Daca mediatorul considera ca este potrivit, va informa partile si va opri medierea daca:
- se ajunge la o intelegere pe care mediatorul o considera a fi ilegala si care nu se poate aplica avand in vedere circumstantele si competenta mediatorului in a face o astfel de evaluare, sau
- mediatorul considera ca din continuarea medierii nu va rezulta o intelegere (acord)